JAJKA W Koszyczkach

Uwielbiam gdy przychodzi weekend i mam trochę więcej czasu na śniadanie. Na szczęście mój Łukasz jakoś potrafi poradzić sobie z faktem iż pierwszy posiłek w weekend jemy najwcześniej ok. południa, ale wie że poświęcenie daje wymierną korzyść w postaci uczty śniadaniowej. Dziś chciałam Wam zaproponować jajka w koszyczkach, czyli elegancka wersja jajek na tostach.


Składniki: 2 koszyczki
6 kromek chleba tostowego
2 jajka
wędlina - u mnie szynka z komina
sól
pieprz
masło



















Przygotowanie:
Włączamy piekarnik na 180`. Chleb tostowy cieniutko wałkujemy, odcinamy skórkę. Kokilki smarujemy dokładnie masłem. Chlebem tostowym wykładamy kokilki na zakładkę, aby jajko nam nie wpłynęło pomiędzy. Przyduszamy dokładnie do foremek, szczególnie dno. Na początek wykładamy koszyczki posiekaną na drobną kostkę wędliną, wbijamy jajko, przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Pieczemy przez ok. 15-20 min. - w zależności od tego jak bardzo ścięte jajko lubimy. Po upieczeniu delikatnie wyjmujemy z foremek.


1 komentarz: