Babka Z Twarogiem, Żurawiną I Migdałami

Wprawdzie Babka kojarzy się dość jednoznacznie z Wielkanocą, ale nie dziś - w mojej kuchni nadaj walają się się pozostałości z Bożego Narodzenia - migdały, żurawina, twaróg na sernik. Dziś postanowiłam zrobić porządki w kuchni i przygotować jakiś słodki przepis z resztek... tak powstała Babka NieWielkanocna.



Składniki:
3 jajka
200 gram cukru białego
150 gram sera waniliowego na sernik
50 gram miękkiego masła
400 gram mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
50 ml soku pomarańczowego
garść migdałów w płatkach
garść suszonej żurawiny


Przygotowanie:
Piekarnik nagrzewamy do 190`

Całość wykonujemy w jednej misie miksera.Jajka z cukrem ucieramy na gładką masę, dodajemy ser. Gdy składniki się połączą, dodajemy posiekane masło.

W oddzielnej misce przesiewamy mąkę i łączymy z proszkiem do pieczenia, dodajemy do jajek - mieszamy. Na koniec dodajemy sok, migdały oraz żurawinę. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstego budyniu. Jeżeli wyszło Wam zbyt rzadkie, nie martwcie się tylko dodajcie więcej mąki, jeżeli odwrotnie - dodajcie jeszcze soku.

Przygotowujemy formę na Babkę ( ja mam sylikonową, więc nic nie muszę robić), jeżeli macie metalową to smarujemy ją masłem i posypujemy bułką tartą. 

Przekładamy ciasto do formy, umieszczamy w piekarniku i pieczemy przez około 20 minut. Potem zmniejszamy temperaturę do 170` i pieczemy przez kolejne 20 minut, sprawdźcie wcześniej "metodą na patyk" czy ciasto nie doszło wcześniej.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz