Makaron Z Białymi Szparagami, Czosnkiem I Rozmarynem

Sezon szparagowy w pełni, więc muszę w końcu przedstawić Wami kilka przepisów z nimi związanych. Już od najmłodszych lat uwielbiam te warzywa, a poza sezonem muszę mieć z lodówce co najmniej jeden słoiczek szparagów... tak na wszelki wypadek, gdyby dopaść mnie miała tęsknota za latem, ich smakiem oraz wspomnieniami z dzieciństwa.

W moim domu rodzinnym od pierwszych dni sezonu szparagi królowały w kuchni mojej mamy - podawała je zarówno w tradycyjnej formie: gotowane i okraszone smażoną bułką tartą lub jako zupę krem z grzankami z białego pieczywa. W swoim dorosłym życiu ciągle z nimi eksperymentuje... mam nadzieję, że uda mi się przedstawić Wam kilka z moich szparagowych fantazji - choć może być trudno, gdyż bardzo szybko znikają z talerzy ;)




Składniki: dla 2 osób
4-5 koszyczków makaronu pappardelle
5 białych szparagów
200 ml śmietany 18%
1 ząbek czosnku
rozmaryn
ser rubin, lub inny średnio twardy ser dojrzewający
oliwa z oliwek
pieprz do smaku

Przygotowanie:
Szparagi myjemy, obieramy i kroimy na kawałki długie na około 2 centymetry. Do gotującej, osolonej wody wrzucamy makaron i łodygi szparagów. W połowie czasu gotowanie dorzucamy końcówki szparagów (te z łebkami). Makaron gotujemy al dente.

W tym samym czasie czosnek siekamy, niezbyt drobno. Na patelni, z odrobiną oliwy smażymy czosnek przez 1 minute, na małym ogniu, uważamy żeby go nie przypalić. Dodajemy śmietanę, kilka oberwanych listków rozmarynu oraz 2 łyżki startego sera, przyprawiamy odrobiną świeżo zmielonego pieprzu. Zostawiamy na ogniu do czasu częściowego zgęstnienia sosu.

Gdy makaron jest już gotowy przekładamy go wraz ze szparagami bezpośrednio na patelnie, dusimy przez 2 minuty i od razu przekładamy na talerz. Na wierzch możemy położyć odrobinę sera oraz listki rozmarynu.

4 komentarze:

  1. Zdecydowanie moje smaki, najchętniej poszłabym do kuchni zrobić sobie podobny mimo późnej pory :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak masz w domu szparagi? Jak tak, to do boju... Samo się robi!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ugotowałam to danie tylko bez sera i dodałam paryczke chili, wyszło bardzo smaczne.Nawet sie nie spodziewałam,ze wyjdzie tak dobre. :)

    OdpowiedzUsuń